11 Nisan 2015 Cumartesi

Zile Halk Eğitim Merkezi Mehter Kursu

 

Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü açmış olduğu mehter kursu devam ediyor.

Zile Belediyesi Yeni itfaiye hizmet binası eğitim salonunda çalışmalarını sürdüren mehter kursu kursiyerler tarafından yoğun bir ilgiyle devam etmektedir.

Zile Halk Eğitim Müdürü İbrahim Üçköylüoğlu kursla ilgili yaptığı açıklamasında Milli ve manevi duyguların yaşatılması tekrar gençlerimize kazandırılması amacıyla kurslarımızı başlatmış bulunuyoruz. Bu kurslardan bir tanesi de mehter kursu bu kursumuz şuanda yetişkinler için ve yıldız gençler dediğimiz orta okul ve lise öğrencileri için açılmış bulunmakta.
Yaklaşın 1,5 - 2 aydır devam yetişkinlerimize 20 gündür de gençlerimize bu eğitimi vermekteyiz dedi. Mehter takımı kurs öğreticisi Zafer İşlek Benim yıllardan beri amacım Türkiye ye ve Avrupa ya mehteri mehterle beraber tarihimizi öğrencilerimize, çocuklarımıza, büyüklerimize anlatmak tabi mehterle beraber de hem tarihi hem islami duyguları paylaşmak çünkü mehter ahlakımızı edep ve adabımızı geliştirici içerisinde mehter sadece savaş olmadığını savaş için çalan müzik aleti olmadığını çünkü mehter de şu ana kadar İstanbul'daki çalışmalarımızda 800 tane esere ulaştık.
Bunların içerisinde saraylarda çalan eserlerden tutunda bayramlarda, kılıç kuşanmada taki savaş'a kadar askerlerimize vatanı, milleti Allah'ı kitabı anlatan sözlerle marşlarımızla destek olmaya çalıştıklarını ifade etti. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder